Quantcast
Browsing all 35 articles
Browse latest View live

Vinter 2.0

Igår hörde jag till dom få svenskar som tyckte att en träningsrunda på cykeln var det optimala söndagsnöjet. Jag mötte inga andra cyklister, konstigt nog. Det blev en kort tur, bakhjulet snurrade...

Cykelåret 2010 i bilder

Hela januari tillbringades på trainern efter ett nyckelbensbrott i decemberI Februari åkte jag, Skogling och Niklas till Cran Canaria som visade sig vara en regning öI bergen ovanför papegojparkenUnder...

Trainertristess

Jag gillar inte att sitta på trainern, det enda som är bra med den är att man slipper trängas med smågalna bilister ute på dom spåriga vägarna så här års. Imorgon blir det utomhusträning, jag tror att...

Route du Syd 2011

Det här blir ett sent blogginlägg, precis som vanligt på min numera ganska döda blogg. I lördags var det dax för Tonis årliga vårrunda Route du Syd, 17mil cykling i vintersverige. Det var en 15-17...

Flickrundan by night

I lördags kväll var det dax igen, årets första natt-tur runt Mälaren, det korta varvet 206km med start och mål i Barkarby. Det var ett starkt gäng som samlades utanför KBCKs klubblokal för att styra...

Bålstavarvet

Jag är nyss hemkommen från en kort träningssväng, korta Bålstavarvet motsols. Idag mest för att testa högerknät som har strulat sedan ett omotiverat pedalbyte i förra veckan. Jag provade att hålla ok...

DNF Tour du Mont Blanc

I söndags stod jag åter igen på startlinjen uppe på Les Saisies skidstation för den andra upplagan av Le Tour du Mont Blanc. Jag, Tille, Vic och Magnus stod i mörkret kl 5 på morgonen och väntade på...

Ett snöigt Galibier

I Tisdags, för en vecka sedan alltså, befann jag mig i Briancon i de franska alperna tillsammans med KBCKs bergsgetter(nåja). Planen var att cykla Marmotte-rundan, 17mil och 5000 höjdmeter, men den...

Col d'Izoard

Dagen efter vi hade varit uppe på Galibier i regn och snö sken solen över de franska alperna. Vi hade redan innan bestämt oss för att köra uppför Col d'Izoard, en stigning som började 500m från vårat...

Varför!?!

Varför regnar det alltid på mig?

Mörker

Idag blev det en kortrunda efter jobbet, den första cykelträningen på dryga två veckor för min del. Madonen blev rastad, korta Bålsta-rundan med backspurter stod på programmet. Det gick tungt men var...

Söndagsrunda

Söndag är lika med söndagsrunda. Idag blev det årets lugnaste runda som avverkades, det var nog också den rundan där vi haft den högsta medelåldern. Det gick städat till. Hösten visade sig från en av...

KnymPFFffs

Idag var det en perfekt höstdag för en liten cykelrunda. Sol och klarblå himmel. Jag kom iväg lite sent och hade svaga ben idag. Allt berodde på att jag var otroligt stark igår kväll. Dessutom hade jag...

Mörker

Idag tog jag en liten sväng till världsmetropolen Bålsta efter jobbet. Skönt höstväder och mörkercykling som jag gillar. Det var inga andra cyklister ute på vägarna, högst märkligt. Jag hade klätt ut...

Solsken och en spricka

Matte bjöd in till en guidad runda i Roslagen på trettondagen. Eftersom jag var ledig och inte kände för att cykla runt Bålsta så anslöt jag utan för tidningstryckeriet i Akalla dit åtta andra...

Myspys

Dagens myspys i vardagsrummet. Trainern fick bekänna färg(nåja). Axeln/nyckelbenet börjar kännas ok, i alla fall så länge jag inte står upp och trampar. Dagens pass blev ett helt vanligt 2x20, inget...

Vinterrull

Idag var en perfekt dag för lite träning. Det hade blivit lite mildare under natten och termometern höll sig på rätt sida om -10-sträcket när jag rullade iväg. Jag tog en av mina vanliga rundor helt...

Mallorca med Team Abus-NutriXXion

När Abus-NutriXXion bjöd in till ett par dagars cykling i den spanska vårsolen så var jag inte sen att tacka ja. Samma sak gjorde sju andra svenskar och en hel klump tyskar och engelsmän.Vi bodde bra...

Gran Canaria

Äntligen, bilder och text från KBCKs eminenta Gran Canaria-resa! För en dryg vecka sedan kom vi hem från 8dagar i de Canariska bergen. Jag, Micke, Calle och Danne inklusive Katrin tog en charter med...

Höst

Här har det varit dött länge! Trots fint höstväder var uppslutningen dålig. Det var många som dök upp till Bålsta CKs söndagsträning, jag blev ensam. Jag hade bara min skugga att tävla mot. Tog det...

Browsing all 35 articles
Browse latest View live

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.